Så har det slutligen hänt då

...I morse var det så stark vind att jag blåste av min cykel.

Jag är lite irriterad på arbkursen (arbetsmiljö och säkerhet). Jag förstår varför kursen finns och varför den är obligatorisk, men den är likförbannat tråkig. Nu helt plötsligt har vi börjat gå igneom ämnet alkohol på arbetsplatsen, det enda jag hittills har varit det minsta intresserad av under kursen. Vi kommer inte ha prov på det. Nu menar jag inte att jag älskar prov och så, men det hade varit det enda provet jag inte hade haft några som helst problem att plugga till i den här kursen.

Idag har jag också lämnat in lånedatorn och fått tillbaka min tegelsten. Det tog emot ganksa hårt eftersom att jag inte upplevde några som helst problem med lånedatorn och min krånglade redan när den höll på att startas upp, hos datateknikerna. Jag har snudd på varit inne hos datateknikerna oftare än jag duschat den här terminen. Känns stabilt. Eller kanske inte. (Visst, jag kanske inte är superteknisk, men tillochmed jag fattar att nåt är fel när datorn upprepade gånger hänger sig för att jag försöker byta färg på texten i Word)

Det blåser och regnar ute. Jag sitter i lokalen och funderar på hur jag ska finna energin till att släpa med mig cykeln hem igen. Vi hade ingen nuko (nutida konst) idag, vilket resulterade i att jag slutade före lunch. Ändå ganska skönt med tanke på att jag finner nuko extremt onödigt (jag menar, när och varför kommer jag behöva kunskaperna i att analysera tavlor någonsin i hela mitt liv?) och att jag inte sov så bra i natt.

Svammel svammel. Ge mig energi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0