Jag behöver inte alltid vilorummet, men när jag gör det är det upptaget

Jag var vaken hela natten för att få klart ett skolarbete. Jag var så sjukt stressad, för hade den inte kommit in idag hade det blivit IG på kursen pga brist på material att betygsätta. Det var på den nivå av stressad att jag inte kunde ta in någon som helst information. Det jag saknade var mer eller mindre "vi andas in det växter andas ut och växter andas in det vi andas ut" jag behövde, men jag kunde inte ta in den informationen, hur klart och tydligt det än låg framförmig. Dessutom var det där nåt jag lärde mig redan på dagis och som alltid finns där i bakhuvudet, så var låg egentligen problemet? Jo, stress.

Eftersom att jag började klockan 8.25 hann jag inte sova över huvud taget. Första lektionen var mattematik och jag tog inte in ett piss. Var bara där för närvarons skull. Den tiden hade altså varit mer värdefull om jag hade varit i sovande läge. Nästa lektion skulle börja klockna 12.00, men läraren är hemma med sjukt barn, vilket resulterar i ytterligare en timme på min dryga håltimme. Jag blev skickad till skolsyster av min mattelärare med motivationen att jag behövde sova en timme eller två, minst, och därför skulle be om att få låna vilorummet. Jag har inte lånat det en enda gång under det här läsåret och det har alltid varit ledigt när jag gått förbi, men just idag, när jag faktiskt behövde det var det såklart upptaget.

Tack skolsystemet som gör att jag inte bara kan göra jobbet hemifrån och därmed få minst fem gånger mycket mer gjort än de dagar jag måste vara på skolan och dra allmin energi åt att inte bryta ihop. Tack.

Kommentarer
Postat av: nedaskema

Parti

2012-07-05 @ 19:15:24
URL: http://cashadvance00.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0