Intressant dag...

Vaknade i morse av att telefonen ringde. Väckarklockan hade totalt ignorerat min order om att den skulle göra en massa jobbigt oljud ifrån sig, så jag mer eller mindre flög upp ur sängen när jag såg vad klockan var. En kvart innan jag började, och det tar mig ungefär 20 minuter att cykla till skolan. Utan att egentilgen tänka på någonting drog jag på mig några random kläder och tog mig till skolan och dagens två lektioner. När jag hade slutat blev jag indragen till ett rum för att spela på en låt tillsammans med en massa andra elever. Jag hade ingenting emot det eftersom att jag tycker det är roligt och faktiskt hade tid. Det är så sjukt typiskt Täljebäck att vilja att precis alla ska vara med. (Hans enda krav är i princip att man kan få ljud ur det instrument man ska spela, sen gör man så gott man kan och satsar på att ha roligt) Jag ska alltså spela trombon. Delar av trombonstämman klarar jag utan problem av, om jag tränar lite hemma. Andra delar... kräver en massa mer övning för att jag ens ska ha en chans till att klara av, om vi säger så. Det var rätt länge sen jag spelade trombon, så jag var rätt ringrostig och var den som lät som en brunstig älg lite nu och då. (Okej då, trombonen lät som en brunstig älg, men det var jag som fick ljud ur den)

Efter repet följde jag med Emilia hem. Där letade vi reda på lite kläder jag skulle få låna till kvällens insparksdisco. Jag hade ingen aning om att det ens var förrän strax innan repet idag, så det blev lite spännande. Emilia tänkte köra på Hippie-Style, och eftersom att hon hade kläder som jag kunde få låna som var Hippie-Style så hakade jag på den idéen. Insparksdiscot hålls varje år och är när ettorna redovisar sina första inrepade låtar med kuren ensemble. Årskurserna som är över och självklart ettorna själva har då disco till denna livemusik, och när alla spelat klart går det igång en spellista i högtalarna istället.

Eftersom att jag går ett fjärde år på gymnasiet är det här också det fjärde insparksdiscot jag kunnat gå på. Dock hoppade jag över det förra, eftersom att jag var sjuk då. Jag letade upp bilder från de förra discona jag var på.

ettan                                        tvåan                                             fyran

Det blir intressant att se hur jag ska lyckas släpa en trombon till skolan nästa onsdag. Framförallt med tanke på att bussarna går så fruktansvärt dåligt, och om jag missar min buss måste jag ta cykeln... Den här veckan fick jag låna en, så i värsta fall kan jag nog försöka se söt ut och fråga om jag får låna en gång till.

Nejmen jag ska inte blogga nu. Har lite saker på min to-do-list jag ska ta tag i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0