Det var bara att dra på sig masken och fara till skolan

Precis som alla människor gör även jag mistag ibland. Den här gången gjorde jag misstaget att ha min mobil (som jag även använder som väckarklocka) i fel rum. Det är ju lite klantigt, för jag som knappt vaknar av ljud som det är märkte ju inte att den tjöt och vibrerade på som ett fån som om den var riktigt arg på min jackficka en våning upp. Tur som jag hade vaknade jag ändå av någon anledning, och såg vad klockan var. Fem minuter innan min första, och enda, lektion. Hade jag själv fått bestämma hade jag somnat om och bara glömt den här dagen, men det gick inte det inte. Det var bara att kliva upp, hälla i sig lite yoghurt och dra på sig en mask för att sedan, hängig och trött, som jag var cykla till skolan i ännu en dag av slaskregn.

Jag tycker inte om att cykla i regn för övrigt. Håller man ögonen öppna får man sjukt ont på grund av regnet, men stänger man ögonen ser man ingenting istället. Jag brukar köra på att kisa, blinka mycket och hoppas på det bästa när jag som en fartdåre cyklar ner för alla backar i den regniga staden och surt släpar cykeln upp för resten av backarna. (Thumbs up för dålig kondition!) 

Väl inne på skolan möttes jag av Ninen som var och hälsade på för dagen. Hon har numera flyttat till fjollträsk (stockholm) och därför ser jag inte henne så ofta, så glad blev jag. Hon var kvar efter min lektion också, så jag fick äta lunch med min underbara vän som jag brukar skrika "apballenisse!" med.

Jag och Ninen på skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0