Musik under press...

Idag har jag varit duktig och hållt på med mitt PA100 (projektarbete) hela dagen. Mitt projekt är att skapa en egen låt, arrangera och spela in den och ta hjälp av andra musiker för att få enbart riktiga instrument. Själva låten är jag i princip klar med, och jag har ägnat hela dagen åt att fixa en MIDI version som jag ska skicka ut till mina snälla vänner som ska hjälpa mig, så de kan lyssna och höra på ett ungefär hur jag vill ha det. Jag får inte riktigt till det så som jag tänkt, och enligt planeringen ska jag ha skickat ut låten till mina vänner nu. Alltså ligger jag lite efter, vilket inte är så roligt.

Att hålla på med musik är bland det jag tycker bäst om att göra. När det kommer naturligt. Att ha tidspress på mig och veta att det jag gör kommer att betygsättas är inte alls lika rogivande. Om det inte vore för allt annat jag har att göra så hade det här förmogilen inte alls varit lika svårt som det är, för då hade jag haft mer tid, mindre stress och defenitivt mer skaparglädje. Jag börjar nästan fundera på vad det är jag har gett mig in på, men nu är det för sent att byta projekt.

Söndagen lider mot sitt slut och därmed även höstlovet. Imorgon väntas Religion och jag börjar faktiskt bli rätt så trött. Vilken tur! Trots att jag inte direkt har gått och lagt mig på smarta tidpunkter, och lycktas vakna på ännu mer puckade tidpunkter, så har jag inte vänt på dygnet så mycket. Bara lite. Blir intressant att se hur mycket zombie jag kommer att vara på skolan.

Ja. Nu sömn.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Ah, då kanske det inte fastnade på bilden. Men nu är det renare iaf ^^ Och jag har skrivit ett inlägg om té.



Jag tycker ditt projektarbete verkar riktigt nice ^^ Tänk på att det inte är produkten de betygsätter, utan hur du beskriver själva processen, hur det gick när du skulle göra projektarbete. Det går nog bra ska du se ^^ Om du behöver hjälp, finns jag här även om jag inte är musikalisk så är min pojkvän det. Och jag har ju faktiskt öron att lyssna med :D

2011-11-08 @ 00:12:16
URL: http://somregndroppar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0