Skolstart

Här sitter jag i endast en för stor t-shirt och äter vattenmelon. Klockan är snart tolv, vilket innebär att datumet för skolstart snart har inträffat. Ny klass, nya lärare och ett fjärde år på gymnasiet. En del av mig längtar, för ju fortare jag kommer igång med skolan desto fortare får jag det överstökat.

Jag börjar klockan nio, vilket innebär att jag egentligen borde ligga i min säng och mer eller mindre snarka just nu, men av någon anledning är det någon typ av kraft som håller mig kvar vid datorn. Tanken på ett ostädat rum och ofärdiga läxor är inte särskillt lockande, och jag vet att det är vad jag har att vakna till. Mitt schema verkar var ahelt okej, om man bortser från en schemakrock som infaller sig på fredagar på vårterminen. Inte det roligaste, men jag får väl ta och leva med det då. Jag kan inte påstå att jag är särskillt taggad på skola, men vadfan. Jag kommer att klara av det här, jag bara vet det.

För att jag inte ska skrämma slag på alla små ettor när jag kommer till skolan imorgon ska jag alltså tvinga mig själv bort från datorn, in i duschen för att sedan gå och somna i min nybäddade säng. Allt för att försöka se så lite ut som en zoombie som det bara går.

God natt världen. Imorgon är jag officiellt en gymnasiefyra.

Kommentarer
Postat av: FikonSpik

Ursäkta, men... heter det inte zombie? med två O:n blir det ju en Bie med Zoom xD

2011-08-24 @ 02:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0