Back in the cirkle.

Det började ju bra... Mobiltelefonen var på ljudlöst av den enkla anledningen att jag inte ville vakna om någon ringde mig. Det fungerade väldigt bra, för det innebar även att jag inte hörde väckarklockan. I vanliga fall är jag ganska svårväckt, så jag hade inte vaknat om någon ringde mig i alla fall. Jag förstår inte. Varför fick jag för mig att lägga mobilen på ljudlöst?

Jag vaknade hur som helst kring två. Jag började nio. Perfekt start på mitt sista år med en ny klass och nya lärare. Jag slutade tio i två idag, så det var inte ens lönt att ta mig till skolan. Det kändes inte så bra. Jag har ju bestämt mig att det inte ska bli som i trean. Nu har jag på sätt och vis fått en andra chans, och jag ska fan inte sumpa den.

Dag två då. Jag ska fan inte missa den också! Imorgon börjar jag 8.25. Med sammhällskunskap. Det kommer jag att ha med mediatvåan. (Det känns fortfarande som om de är ettor. Blargh.) Jag kommer också ha historia med några som känns som ettor, trots att de går tvåan nu. De går samma linje som jag, så jag kommer tekniskt sett att kunna säga att jag gått med alla jag kunnat gå linjen med eftersom att de var de sista som kunde välja linjen och jag var i den första årskullen som kunde.

Hur som helst.
I kväll är det styrelsemöte. Eftersom att jag är lat känns det jobbigt att behöva ta sig till stan, men styrelsmötena brukar vara ganska najs, så väl på plats kommer det vara awesome. Funderar på att ta mig dit med cykel. Jag har knäproblem, men just idag gör det faktiskt inte riktigt lika ont i mina knän som det brukar. Då borde jag passa på att cykla. Eftersom att vi ska ha ätit innan borde jag ta mig nåt och äta nu, innan jag far. På så sätt slipper jag lägga pengar på mat på stan, och sparar en slant.

Just nu känner jag att jag svamlar och inte får ut så mycket mer av att skriva. Så jag ska nog sluta upp med det för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0