Danmark idag!

Idag sitter jag och är lite halvbitter på musikskolan som hyrt in sig här. De väckte mig igår med sitt övande, och idag med. Igår lät det som att de spelade i alla möjliga tonarter samtidigt och i varsin takt. Idag låter det som ungefär 70 ostämda säckpipor och en trummis. Visst, det är jätteroligt att de har ett musikläger eller vad de nu är för något, jag hade älskat att vara på ett sådant. Jag hade inte ens haft någon som helst irritation om det inte vore för deras högljudda disco de hade igår kväll... Det hördes tillochmed i mitt rum, och i mitt rum brukar det inte höras ens när vi har liveband i samma rum som de hade disco. En i min klass fick sjukt brutal huvudvärk av det och trots att internatansvarige hade sagt åt de att dämpa sig och att några elever varit nere och gnällt några gånger så hjälpte det inte. Sista gången hjälpte det, när jag och två till gick ner i pyjamas och morgonrockar och gnällde. Jag i spetsen. Heh, det var roligt, jag fick vara "the angry neighbour"! 
 
Idag drar vi på studieresa. Halva klassen till Oslo och halva klassen till Köpenhamn. Jag är i danmarkgruppen. Jag tror det kommer bli rätt kul även om jag från början hellre ville till Oslo. Shit the same, det kommer vara najs hur som helst. Det känns lite som att jag flyr undan från musikskolan i och med att jag igår drog till Robert i Göteborg över dagen och idag drar till Danmark. Lite lustigt. Faktiskt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0