jobbansökan...

Igår sökte jag sommarjobb. De sa att de skulle ringa idag om jag fått jobbet och inte alls om jag inte fått det. Jag tror att jag inte kommer att få det jobbet, för jag satt nervös som en harskranka hela intevjun och pratade i en och samma ton. Dessutom tog jag bra tid på mig mellan varje fråga och varje svar... Förutom när hon bad mig förklara varför de skulle anställa just mig. Då svarade jag fort "jag är blyg...". Jag menar, VADFAN!? Vem svarar så?

Sen vet man att en jobbintevju gått bra när man fått svara på fler frågor om sin pojkvän än om sig själv... Eller kanske inte... "Visst är det du som är ihop med Christoffer? Visst är det han som kan trolla? Kan du trolla?"

Så jag kommer att sitta spänd hela dagen i min ovishet om jag får sommarjobb eller inte. Sist de ringde mig, för att tala om att jag skulle på intevju, då ringde de kring tre halv fyra någon gång. Jag kommer att totalt sitta och vakta telefonen mellan tre och fem av den anledningen.

...Ja, idag är en sån här negativ dag. Jag vaknade med att slå huvudet i sänggaveln med hög hastighet och jag har fortfarande ont i huvudet sen dess. Ångesten var grov, men jag satsade ändå på att ta mig till skolan. Jag missade bussen. Påväg tillbaka trampade jag snett och föll. Efter det strejkade mina knän och jag har svårt att ta mig någonstans över huvud taget. Ångesten växte, men jag försökte ändå med nästa buss. Jag missade den också. Då gav jag upp och satsade på att gå hem och försöka jobba med lite läxa istället.

Jag har all rätt i värden att vara en negativ jävel, det är bara en sån dag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0