Glatt svammel... Typ...

Okej... Jag sitter här med hår, torrt som hö och en hand som ser ut som att den började mögla förra veckan eller så. Mycket vackert! (Nu är det inte så att den faktiskt är möglig, utan snarare så att jag är för lat för att orka fixa fram plasthanskar när jag färgar mitt redan sönderfärgade hår)

Idag (alltså fredag, klockan är efter tolv) fyller Audun, en vän från Norge, år. Självklart gick jag in på facebook och bidrog till att hans vägg, eller "timeline" som det numera är, blev sönderspammad av grattishälsningar. Min var dock på svenska, men jag tror att han fattar ändå. Det fanns redan några grattishälsningar där. Alltså, norska måste vara ett av världens finaste språk! Jag blir alltid så glad av norska! När jag har tråkigt eller är deprimerad brukar jag faktiskt leta upp norska videobloggar och lyssna på dessa. Jag bryr mig inte om vad de pratar om, jag blir bara så glad att lyssna på norskan. (Även om jag inte alltid hänger med i vad de pratar om) På et tidspunkt i livet mitt vil jeg leve i Norge og være lykke av all norsk som vil omgi meg!

Idag (alltså torsdag, jag har inte gått och lagt mig än) (jag gillar att jag motsäger mig själv) var jag på biblioteket och lånade "Hungergames" på engelska. Jag har redan läst alla tre böckerna på svenska och sett filmen, men eftersom att böcker i regel är bättre på orginalspråket ville jag läsa den på engelska med. Dessutom skadar det inte dirket mig att träna upp min engelska lite. (Det är faktiskt lite småpinsamt att jag har så svårt med engelska, med tanke på mitt engelska påbrå)

Oh well. Jag är på fruktansvärt gott humör. Inte för att jag kan somna, jag är lite för pigg för det. När jag var på biblioteket lånade jag en annan historia A bok, även om det inte är densamma som vi använder i skolan. (förlåt skolans bibliotek, men jag litar inte på er) Tänkte att fel lärobok inom rätt ämne är bättre än ingen lärobok inom rätt ämne. (Eller bättre än rätt lärobok inom fel ämne också för den delen) Så.. Om jag slår upp en sida i den boken, som är om möjligt ännumer svartvit än den boken jag egentligen ska ha (tillochmed omslaget är svartvitt på den!) kanske jag blir lite smått sömnig. Man kan ju alltid hoppas!

Okej, det här var ju typ glatt svammel, men whatevah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0