pokémondag!

Igår hade jag och pojke "pokémondag", en dag vi i förväg bestämt att vi skulle göra någonting som på något sätt kunde förknippas med pokémon. Mitt sätt att bidra med det var god mat. Middagen bestod av en hemmagjord vegetarisk tacopaj som jag gjorde helt själv. Jag hade fixat ett recept, men jag följde bara receptet för hur man gjorde degen... Sen blev det roligare att improvisera ihop något medan jag lyssnade på musik på hög volym och rörde mig på ett sätt som skulle se ut som dans, men förmodligen mer såg ut som om jag var en flodhästmuterad elefant som höll på tappa balansen hela tiden... Hur som helst blev pajen faktiskt sjukt god!

Till efterätt gjorde jag denna;

Kladdkaka med grädde, jordgubbar och lakritsströssel. Bortsett från att jag verkligen avskyr strössel så blev den helt okej. (Alltså, så jobbigt var inte strösslet. Det var bara att inte äta bitarna med strössel på, eller peta bort strösslet)

Pojke fixade första pokémonfilmen som vi såg på tillsammans medan jag passade på att bli illamående av äckliga chips jag inte kunde sluta äta på. Jag tycker det är så roligt att den filmen heter "Pokémon the first movie". Det är lixom som att de tänkte något i stil med "ja... Det kommer bli många filmer, så vi döper den till 'the först movie' för att ingen ska bli förvirrad". Nejmen nu ska jag inte vara sådan. Om jag skulle vara en pokémon skulle jag nog vara Psyduck. Världens coolaste pokémon! Dessutom har den många drag som påminner mig om migsjälv...

Oh well. Igår var awesome.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0