Irrländsk musik och tankar om England

Om jag öppnar min kalender och läser vad som står på just det här datumet, den andra september 2011, så ser jag att det står "flyger till england 09.35". Klockan är efter tolv, så nu är dagen inne. Precis som alltid när jag ska åka till England är jag uppe alldeles för länge och gör absolut ingenting vettigt alls. Jag hade planerat att gå och lägga mig tidigt för att vara utvilad, men riktigt så blev det inte. Jag började lyssna på irrlänsk folkmusik och fastnade här. Sen kan jag inte hjälpa att jag har blivit lite lätt flygrädd efter den senaste flygresan jag gjorde, så lite nervös är jag allt.

De som känner mig vet att jag har haft några bloggar genom tiden, men för några timmar sedan tog jag ett stort steg och låste alla gamla bloggar. Eller snarare nästan alla bloggar, de jag inte minss lösenordet till längre struntade jag i. Det är alltså bara här jag kommer att uppdatera om mina tankar, mitt liv och vad jag nu kan tänkas vilja skriva ner. När jag kommit hem från England kommer jag att sluta undvika att skriva ut namn och jag kommer dessutom att publicera bilder också, om jag känner för det. Jag ska på bröllop, min kusin gifter sig, så jag kan tänka mig att det kan bli någon fin bild eller två att ha i första inlägget som "ickeanonym", eller vad man nu ska kalla det för.

Kvar att göra innan jag åker är att ladda upp batteriet i min kamera och att packa ner den. Det känns bra att allt annat är ordnat redan, eftersom att jag brukar packa strax efter sista minuten i vanliga fall. Min storebror har kommit hem för att kunna sova så länge som möjligt i morgon bitti innan vi åker, och jag själv börjar också göra mig i ordning för att sova. Trots allt vill jag ju undvika att se ut som en zoombie på flyget. Tänk om personalen inte släpper ombord mig då? Inte okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0