Grattis Christopher och Lizzie!

Jag är hemma efter en helg i England. Bröllopet jag var på var väldigt mycket roligare än jag trodde det skulle bli, eftesom att jag trodde att jag skulle spendera hela kvällen ensam i ett hörn eller nåt. Så blev det inte. Efter att vi hade ätit en sjukt god middag blev det helt plötsligt dans. Ett band som spelade Irrländsk folkmusik spelade instrumentala och folkmusikaktiga versioner av svensk julmusik (jag blev ganska förvånad när texten "hejsan hoppsan fallerallera, när julen kommer ska varenda kotte vara gla" dök upp på aoutomatik i huvudet) och så fick vi dansa några sjukt skumma irrländska danser som i princip ingen lyckades hänga med på. Jag pratade med nästan alla. Den enda jag inte pratade med var 97 åringen. Jag försökte, men jag fick inte en syl i vädret! Jag har aldrig varit med om att någon pratar mer än vad hon gör! Även på detta bröllop var hon den som dansade mest.

Jag är så glad för Christopher och Lizzies skull, för de är verkligen sjukt fina tillsammans! När jag var på bröllopet insåg jag hur mycket jag faktiskt har saknat mina engelska kusiner Andrew och Christopher. Sist jag träffade dem var för tre år sedan, när Andrew gifte sig med Po, och innan dess har jag bara träffat de totalt fyra eller fem gånger. För alla som känner mig kan jag säga att Andrew är ungefär lika konstig och speedad som jag är, fast om man lägger till en effekt av ungefär tjugo stora koppar med starkt kaffe också. Christopher är ganska lugn av sig, men hans fyndiga skämt är så dåliga att det nästan gör ont. (Varför man nu säger att ett skämt är dåligt när det uppenbarligen fungerade för att locka fram ett skratt)

Vid middagen höll Lizzies pappa, Andrew, Tim, Tony och Christopher själv tal. Mitt favoritcitat bland alla tal var "Whenever you are wrong, admit it. Whenever you are right, shut up!".

Hur som helst. En liten bildbomb med random bilder i nån random ordning. (dvs, i fel ordning) Jag har tagit alla bilderna uteom en som Po hade laddat upp på facebook. Tankar om bilderna står under bilderna.

Christopher och Lizzie som skär upp bröllopstårtan! Den var för övrigt inte speciellt god, men den gav en energikick som heter duga! Efter tårtan var jag på dansgolvet när de spelade en massa dansvänliga radiolåtar och hoppade omkring så jag fick världens skavsår av mina klackeskor... Inte en bra idé att hoppa runt i sådana skor när man egentligen inte ens kan gå i klack. Nu har jag lärt mig det. ...Igen...

Po och jag framför den otroligt söta bilen som brudparet åkte i. Det syns inte att jag hade klack på just den här bilden, men det spelar ingen roll. Po är gravid, så vi passade på att säga grattis till henne och Andrew också medan vi ändå var där. Det märks på henne att hon längtar efter barnet, vilket är jätteroligt! 

Bröllopsfotografen som skulle ta kort på brudparet och... eh... några till. Typiskt Andrew att posa på detta sätt, och få med sig alla andra att göra likadant, på en sådan här typ av bild. 

Det här är bilden jag tog från facebook. Brudparet som får konfetti slängt över sig. Det var väldigt roligt att slänga små färgglada pappersbitar på dem. I sverige slänger man tydligen okokt ris har jag hört. Om jag någonsin gifter mig ska jag inte låta någon slänga ris på mig, eftersom att jag inte äter ris. De får slänga okokt pasta istället. Blir säkert skitbra!

Andrew som tar kort på en grupp människor. När jag ser den här bilden tänker jag "kostymnisse". Extremt roligt att de senaste två gångerna jag sett Andrew har han haft på sig kostym, men i vanliga fall har jag ganska svårt att tänka mig honom uppklädd.

Annars passade vi på att vara i London en dag, när vi ändå var i närheten och idag när vi flög hem har jag sovit nästan hela dagen, till och med på flygplanen, trots att det har låtit som att motorerna skulle lägga av lite nu och då och jag har varit extremt nervös. Jag förstår inte riktigt var den typen av flygrädsla kom från, eftersom att jag ändå har flugit ganska mycket i mitt liv, och när jag fick så där svårt att andas var jag redan nere på marken igen.

Well well.

Imorgon väntar skolan och min första ensemble B lektion. Det lär bli ganska spännande eftersom att jag missade förra veckans lektion på grund av schemafel. Så nattens onödiga information om mitt liv som ingen egentligen vill veta i allafall; Jag ska ta och duscha och sen sova. God natt!

Kommentarer
Postat av: Förjagkommerintepånåttnamn

Gud vad fin klänning och den där jagkommerintepåvaddetheterkoftagrejen :D jätte snyggt ^^

2011-09-06 @ 15:56:30
URL: http://tillbakatillmigsjalv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0