Fatta eld

Om man har läst "Hungerspelen", så tycker jag absolut att man ska läsa "Fatta eld" också. På baksidan står det att det mest osanolika inträffar, vilket gjorde att jag trodde att Prim (systern) och Gale (Katniss bästa vän) skulle få möta varandra i Hungerspelen från distrikt tolv, och möjligtvis att den skulle bli berättad ur någon av deras perspektiv. Jag hade fel. Jag var inte alls beredd på det som hände.

Det här är en av de saker jag tycker om med riktigt bra böcker. Det går inte att förutse handlingen. Man försöker, men man gissar fel. Precis som med förra boken fastnade jag, och den här boken kunde jag inte släppa taget om ens för att sova förrän jag hade läst den klart. Den var fruktansvärt spännande. Jag rekomenderar den också, precis som jag rekommenderade "Hungerspelen" igår.

MEN! Man ska inte läsa baksidan på den här boken innan man läst klart Hungerspelen. Den som gör det ändå, eller har läst hungerspelen och sen läser baksidan på fatta eld, förstår varför. Jag rekommenderar också att man inte börjar läsa på den här om man inte har mycket tid, för man blir verkligen beroende av den.

Jag skulle vilja säga att jag läser på den tredje boken just nu, men det kan jag inte. För jag har den inte. Hur sjuttsingen ska jag överleva helgen utan den tredje och sista boken?

Kommentarer
Postat av: Ämmäh

Bibblan har den, dom har öppet på lördagar, spring och låna! 8D

2011-09-23 @ 17:58:51
URL: http://muppetdoll.bloggplatsen.se
Postat av: johanna

hungerspelen va jättebra :)

2011-09-24 @ 01:08:05
URL: http://www.nattstad,se/samebutdifferent
Postat av: Hannah

Hade du försata så man kunde låna den senare? Taggar inför imorgon! :D Var alltför länge sen vi sågs.



Men ja, det suger att jag måste vara 20 för att få viss hjälp från Arbetsförmedlingen, och att man måste vara inskriven i minst tre månader innan man ens kan ta del av vissa saker, förutom platsbanken, den kan jag kolla varje dag. Muppigt värre!

2011-09-25 @ 20:10:44
URL: http://somregndroppar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0