Superhjältehelg med UNF

I helgen har jag varit lägerledare på ett UNFläger. (Unf = Ungdommens Nykterhetsförbund) Superhjältehelg. Vi alla klädde ut oss till superhjältar och blandade olika typer av lekar, filmer, mat och sackosäckar från fredag till lördag. Hela idéen att ha en superhjältehelg var min idé, och det är jag som har stått för det mesta av planeringen och sysslorna som skulle göras innan, även om Gustav också gjorde en hel del och André , Bodil och Emilia hjälpte till lite också. Eftersom att helgen blev riktigt lyckad och alla verkar ha haft riktigt roligt så måste jag säga att jag är stolt över mig själv och alla andra fina människor jag har umgåtts med i helgen.
Superhjältetemat var att man skulle hitta på en egen hjälte. Namn, styrka, svaghet och dräkt. Jag var "Bullshitman" och sprang omkring i tajta blå kläder, grön mantel, svart mask och självklart röda kalsonger utanpå alltihop. Min styrka var att jag kunde förvirra fienden med bullhit, men min svaghet var att när jag väl ville göra mig förstådd för mina hjältevänner så kunde jag inte.

På lördagsmorgonen och eftermiddagen körde vi den klassiska leken "burträskbingo". Burträskbingo är en lek som går ut på att en grupp människor blir indelade i olika lag och får var sin lista på uppgifter de ska lösa. Varje avklarad uppgift ger poäng, och när tiden är slut vinner laget som samlat ihop mest poäng. Vi var fjorton glada unfare på lägret, Emilia och Gustav stannade kvar och diskade, vilket innebar att det sprang omkring tolv nykterister utklädda till superhjältar på stan och gjorde konstiga saker uppdelade i två lag. Vi som var ledare var mest med för att dokumentera, men var det saker man skulle göra i grupp fick vi också hänga på. Det var sjukt svårt att inte ge förslag på hur man skulle lösa uppgifterna, men det gick väldigt bra ändå. När vi var ute så stötte vi på fem nyfikna tjejer på 12 år som undrade vad vi höll på med. Efter lite förklaringar om UNF blev de jättepepp på att vara med, så jag fick deras mailadresser. Då blir man glad.






Jag kommer leva med den här helgen länge. Den blev episk!

Kommentarer
Postat av: Sigrid Drakhjärta

Åh så underbart! Världen behöver fler superhjätar, både lyckade och misslyckade haha!

2011-10-12 @ 21:30:08
URL: http://askaochis.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0