En slö dag

Idag har jag inte gjort någonting vettigt över huvud taget. Jag har en massa saker jag verkligen måste ta tag i och inte får ha kvar att göra på torsdagkväll, men jag har inte haft någon som helst ork eller lust. Det mest vettiga jag har gjort är att slött ha spelat lite piano med tankarna på annat håll. Hela dagen har varit ofokuserad och ur balans. Sådana dagar behövs också, men jag känner mig så fruktansvärt rastlös och har lite dåligt samvete över att den här dagen kom mitt i en period då jag har mer att göra än jag egentligen klarar av. Jag hinner knappt med att spela piano längre, för jag vet att när jag väl sitter vid mitt piano så fastnar jag några timmar. Det hinner jag inte.

För tillfället skulle jag inte säga att jag är stressad, jag har inte ens ork till att vara det, men jag kände mig stressad tidigare idag. Det fick mig att falla ner på golvet och ligga där och må dåligt en stund, för precis så här kändes det när jag bestämde mig för att ta ett fjärde år på gymnasiet, och jag verkligen VÄGRAR att gå ett femte också.

Nej, jag klarar inte av att inte göra någonting längre. Jag verkligen måste göra någonting, även om det inte blir en av alla saker jag måste ta tag i. Jag har ingen lust att spela piano, jag har ingen ork till att baka, tycker inte om att se på film ensam och jag kan inte koncentrera mig på min bok. Det blir nog till att spela TVspel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0