Sobertrip i le huvudstad

Idag är det Torsdag och jag har slutat för dagen, vilket innebär att jag för precis en vecka sedan var på väg till stan för att träffa Ninen en liten stund. Hon råkade vara här just då, och eftersom att hon flyttat till Stockholm träffar jag henne inte så ofta. När jag efter ungefär en timme gick till bussen hem fick jag veta av Träd att den buss till Stockholm vi hade tänkt ta på fredagen var fullbokad. Vi bestämde oss hastigt och lustigt för att ta den sista bussen på torsdagen då istället, för att på så sätt vara framme i Stockholm kring sex på morgonen på fredagen. Enda problemet var att jag skulle på bio med Jacob klockan 18.00 och bussen gick 20.40. Jag packade som en dåre, tog med mig allt bagage med en gång och Träd hjälpte mig hålla reda på det medan jag var på bio. Spännande.

Stockholm klockan sex på morgonen var helt magiskt. Det var tjock dimma, mörkt och inte en själ ute, förutom oss. Vi prommenerade runt lite i centrala delen av stan tills vi hittade ett ica vi kunde köpa frukost på. Jag kände hur otroligt välplanerat hela den här resan var och log. Jag älskar att göra saker spontant.

Klockan tre, eller om den möjligtvis var fyra, möter vi upp Sara och Jimmie på centralstation och tar oss till lokalen där vi skulle vara under helgen. När resten av alla deltagare hade kommit dit åt vi tacos och lärde känna varandra lite. Helgen bestod bland anat av underbara människor, föreläsningar, lekar, en sjuk mängd med skratt, halvtaskig engelska, pepparkakor och ölköpskontroll.

Bussen hem igen gick omkring nio på kvällen, vilket resulterade i att vi skulle vara hemma kring sex på morgonen då också. (Snabbare buss än ditresan.) Jag hade planerat att sova i princip hela vägen, eftersom att jag trots allt hade skola dagen efter, men det fick jga inte riktigt. Jag hamnade bredvid en snubbe som tog upp ungefär ett och ett halvt säte, så det var inte så bekvämt direkt.

I kväll ska jag packa, för imorgon drar jag till Sundsvall. UNFläger, here we go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0