The color of our planet from far far away

Jag var hos min Mattias den här underbara helgen som har innehållit hittills årets bästa dag. På fredagen hade jag suttit som i trans på bussen och läst en bok som jag impulsköpte ungefär en kvart innan den gick. När jag väl var framme, halvvägs genom boken, blev jag välkomnad av honom, som hade kommit för att möta mig vid hållplatsen i centrum, trots att jag förmodligen skulle kunna hitta själv vid det här laget.

Mattias på väg hem.  Jag tyckte det var så fint ljus, så jag var tvungen att försöka ta ett kort på det.

När vi kom in till hans rum, som var lite smått kvavt av alla tända doftljusen valde vi en film att se innan vi skulle sova. Det blev "Parfume", en skum film om en kille med ovanligt bra luktsinne som inte kan skilja på rätt eller fel och som blir besatt. Den var ganska bra, men det krävdes att hänga med för att förstå vad som hände.

Morgonen därpå vaknade jag upp med frukost på sängen innan vi skulle iväg till Nordpoolen, vilket är ett badhus. Vi var där i ungefär fyra timmar och badade. Dagen blev helt underbar. När jag hade bytt om och duschat inför badet irrade jag runt i ungefär tio minuter att för hitta utgången från omklädningsrummet till bassängerna. När jag inte hittade den blev jag tillslut tvungen att fråga någon, och hon pekade på en dörr där det med stora bokstäver stod "BAD". Jag hade totalt missat den.

Det blev sjukt mycket skratt av alla gånger vi föll av en badleksak som man brukar kunna hitta på badhus, en god hamburgare och endast ett tillfälle då jag fastnade i en ruch-bana som egentligen är till för små barn. Dagens höjdpunkt var när vi satte oss i ångbastun som fanns mitt bland alla pooler och sjöng tillsammans. Det var sjukt bra akustik och jag njöt verkligen, trots att det blev lite för varmt för mig efter en stund.

Kvällen bestod av massa mys från två trötta tonåringar framför lika många filmer. "Superbad", som gick på TV och "The box", en film vi hyrde när vi var på väg hem efter att ha ätit middag med Mattias pappa efter badet. Efter filmerna somnade vi för att sedan vakna upp till den här hemska dagen då jag åkte hem. Vi såg ytterligare en film, "blues brothers" för att sedan städa ihop, äta och ta oss till tågstationen. Filmen var ganska flummig och hade bra musik.

Mattias med sin katt Ozzy ungefär en halvtimma innan vi lämnade huset.

Nu sitter jag här i mörkret och bloggar. (Thank you pointman for stating the obvious) Jag lägtar tillbaka, men det går verkligen inte att vrida tiden tillbaka. Jag får ta och längta till nästa helg istället. Nu när jag bloggat klart hade det varit avslappnande att få lägga sig ner och läsa en stund, men boken jag läste tog slut på tåget en timme innan jag var framme så jag får väl ta en avslappnande dusch istället.

C YA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0