Jakten på julstämning

Idag har jag försökt få till lite julstämning. Var på skolan idag, stressad som tusan då det var så halt ute att varenda buss blev försenad. Väl på plats visade det sig att jag inte hade min första lektion som skulle börja 8.25, och därmed sovmorgon till tio över tolv. Det kändes ganska surt, men försenad var jag åtminstone inte. Jag såg på skolans luciatåg då jag ändå var där. 150 elever i kören, fullsatt publik i en alldeles för liten aula. Resultatet blev att några elever svimmade lite nu och då på grund av syrebrist.

Till lunch var det gröt, vilket serverades på platta tallrikar i en överfull matsal. Vi är tre skolor som delar på en matsal, och just idag verkade alla ha haft lunchrast samtidigt. Jag lyckades få en sittplats, och när lunchen var slut visade det sig att min andra och sista lektion också var inställd. Alltså var jag på skolan idag trots att jag var ledig. Riktigt stabilt tycker jag.

På kvällen pyntade jag och pappa det pepparkakshus som mamma hade byggt ihop igår. Hon hade lämnat oss ensamma för att göra det, vilket resulterade i att pepparkakshuset, som i vanliga fall brukar se ganska smaklöst ut, blev om möjligt ännu mer smaklöst. Gjorde en vissen blomma på väggen, och ett misslyckats försök till en pacman på taket med hjälp av smarties.

Någon julstämning har jag ännu inte, men det här året har jag bestämt mig för att inte vara så anti julen som jag brukar vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0