Ett mobilt osocialt liv, here I come!

Ibland känner man sig riktigt dum. Ungefär som just nu. Mina föräldrar går fram och tillbaka bakom mig när jag sitter vid min stationära dator. Eftersom att jag är obekväm med att folk står bakom mig och ser vad jag har på skärmen, oavsett om det är någon typ av konversation på msn eller om det bara är skrivbordsbakrundsbilden (som är en bild på mig och fyra vänner som sitter på ett räcke) så måste jag stänga av skärmen varje gång någon går förbi här. Det är verkligen jätte irriterande och extremt stressframkallande. Varför har jag aldrig insett att en stor del av stressen kommer just härifrån?

Min nya mobil fungerar halvbra. Jag kan inte ladda den med pengar av någon skum anledning, vilket för tillfället gör mig ganska irriterad. Inte heller kan jag lägga till några kontakter, och eftersom att jag har gjort exakt så som instruktionerna säger så tänker jag gå tillbaka till affären imorgon och be de att hjälpa mig att fixa mobilen så den fungerar så som den ska, eller ge mig pengarna tillbaka, beroende på vilket av alternativen de föredrar. Jag gissar på det förstnämnda.

För övrigt tycker jag att det är ganska dyrt att ringa för 1,99 i minuten och smsa för 99 öre. Visst var mobien billig för vad det var, men jag tycker då inte om att jag måste ha telia.Tidigare hade jag halebop, vilket innebar att jag ringde i princip gratis till de flesta av mina vänner, som också hade halebop, och dessutom hade jag gratis sms året ut. Jag kommer nog att använda det gamla simkortet en hel del. Och funkar inte det kommer jag istället att snåla som satan med min mobil tack vare telias extremt fina priser.


...Svar ja, jag är på dåligt humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0