Paj hjerta Mango <3


Nog för att hösten är underbar, med alla dess färgglada löv, den härliga känslan av att man inte svettas när man går ut i morgonrock för att snabbt hämta in posten och när kompisarna äntligen är hemma igen... Men när alla fina löv faller från träden och allt bara blir mörkt kan man inte låta bli att längta till snön faller för att lysa upp.

Nog för att vintern är underbar, med alla skranor, snögubbar och alla träd att åka in i då det är meningen att man ska åka slalom... Men när man får vänta på en försenad buss i 30 grader minus och med snö i skorna kan man inte låta bli att längta till att snön ska smälta och det ska bli varmare.

Nog för att våren är underbar, med alla de kvittrande fåglarna, opersonliga massutskickade påskhälsningar och klänslan av att det snart har gått ytterligare ett år innan man tar studenten... Men när all snön smälter och allt blir så blött och slaskigt kan man inte låta bli att längta tills sommarens grönska ska blomma fram.

Nog för att sommaren är underbar, med friheten, vattenballongs krig och picknickar i gallerior... Men när det är så varmt att man knappt kan andas, och myggen biter en så hela kroppen kliar kan man inte låta bli att längta tills hösten kommer och alla myggen flyr.

Nog för att hela året är fint, med alla de underbara stunderna, vännerna och kärlek... Men när det tar emot kan man inte låta bli att längta iväg till en annan plats, och en annan tid.

Nog för att Mattias Isaksson är underbar... men när man är med honom längtar man inte längre bort. Han är alltså som hela året på en och samma gång. Allt jag vill ha, på en och samma gång. En underbar person med extra kryddig sås, valrossar och maryland cookies.

Mattias, tack för att du finns, tack för att du är du och tack för att du är min. Jag älskar dig. Med hela mitt hjärta, hela min kropp och hela min själ. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0