Plugg...

"Alla har väl svarat på frågorna om Napolenon? Det är ju prov imorgon."
Hela klassen flämtar. "Är det här ett skämt?" är det någon som utropar. "Tre klasser innan er har ovkså trott att jag skämtar, men det gör jag inte."
Jag förstod ingenting. Ett prov? På Franska och Amerekanska revolutionen? IMORGON? Det ska ju vara nästa vecka! Hem och plugg? NEJ, JAG HINNER INTE IKVÄLL! Vi ska ju se på en konsert ikväll, OBLIGATORISK NÄRVARO!. Jag känner paniken i mig, jag har inte ens hunnit få min bok än!


Hej!
Historian idag var lite intressant, för det visade sig att vi skulle ha ett prov imorgon, men bara en liten stund senare visade sig att det skulle vara nästa vecka, som det var sagt. Men jag har fortfarande inte hunnit få min bok än, för det var typ stängt på biblioteket jättemycket när jag kunde, och när det inte var stängt så fanns inte boken där, och nu har jag fått beställa den, men det tar ett tag innan jag får den.
Men men.

På lunchen idag satt jag med tre flumiga tjejer. Det var ganska random. Men roligt var det, fast det var inte så smart av mig att dricka mjölk precis då jag gjorde det, för jag började skratta samtidigt, och då sprutade det ur munnen på mig... (men jag sprutade inte på Sara iallafall)

Nu har jag slutat, men sitter kvar på skolan, för jag orkar inte fara hem. Men jag måste nästan göra det snart, jag ska äta hemma ikväll innan jag far ner till konserten. Just nu har jag sjukt myckdt plugg att göra. Jag måste plugga till historiaprovet, sätta mina pianofills ordäntligt, plugga in mina repliker tills svenskaredovisningen, göra en karaktär till teatern, plugga massa matte innan matteprovet som är på onsdag, prata med mina kusiner och anteckna vad de svarar och gör, lite sådär sneaky tills psykologin och så måste jag skriva på kulturhistorian, och jag fattar fortfarande inte uppgiften. Vad gör vi ens på engelskan förästen?

I morse hade vi genrep med våra Jazz och Latin låtar, vi ska ha konsert i aulan på tisdagkväll, fick jag höra idag. Det gick SÄMST för mig. Jag kom till skolan och tänkte "om min grupp blir först att spela blir jag djupt deprimerad". SJÄLVKLART var det min grupp som skulle spela Jazzlåten först, och jag är EXTREMT morgontrött på morgonen, framförallt om klockan är 8 och jag är van att börja cykla mot skolan då, inte att redan vara där då. Jag gjorde så dåligt ifrån mig som det bara gick, óch jag har jättedåligt samvete för det. Jag förstörde för alla andra i min grupp för att jag inte har sovit så mycket inatt. Jag övade faktiskt in allt igårkväll när jag ändå hade svårt att somna.

Just nu sitter jag i musikdelen av skolan och lyssnar på allt ljud som finns runt omkring mig. Repandet av tre olika låtar från tre olika rum, trummor på en våning ner som övar, någon/några som leker med tramporglarna som finns där nere, folk som går förbi åt olika håll upp och ner för trappor, fram och tillbaka genom koridorerna, pratandes. TRE personer har gått förbi mig med varsitt trombonfodral. Jag är avundsjuk. Jag vill också spela trombon. Jag skulle försöka lära mig på egen hand om jag hade tid. Men det har jag inte. Det är synd, för jag har tillgång till trombon hemma, min bror har en han inte använder som jag får låna om jag vill och är rädd om.
Men men. Nu ska jag försöka plugga igenom mina repliker en gång till innan jag far hemmåt.
KRAM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0