Idag drack jag öl.

UNF var på skolan och delade ut smakprov på systembolagets alkoholfria utbud idag. Jag var där och hjälpte till med både värvning, svara på frågor, sätta upp affischer och dela ut dricka till elever den tiden jag hade mellan lektioner, och även en stund efter att jag hade slutat. Det var rätt roligt att släppa allt och för en gångs skull prata om någonting jag faktiskt har koll på. Detta var precis vad jag behövde när jag mer eller mindre kände mig som begagnad gröt. Dessutom har jag drack jag min första öl idag. Den var extremt äcklig, och enligt många smakade den likadant som vanlig öl, fast något mindre beskt. Den var besk nog för mig men föll mig inte i smaken what so ever. No more öl för mig! Tyckte mest att det var komisk situation att jag, som är nykterist, stod och drack öl mitt i korridoren på skolan mellan två stycken prov.

Bild från idag. Jag snodde den från UNF Västerbottens facebooksida.

Nejmen lite mer plugg nu, Imorgon börjar jag inte förrän vid tolv ungefär, så jag ska utnyttja att jag har sovmorgon genom att plugga halva natten nu. Bara en vecka kvar innan allt ska vara klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0