Skolan står ivägen för den jag är

Mitt sista år på gymnasiet. Min sista termin tillochmed. Jag har nog aldrig varit så besluten att klara av någonting som nu, men samtidigt inte klarat av att göra någoting alls. jag har återigen fått den här gigantiska högen med saker att göra, jag ligger efter i precis allt och jag har kvar restuppgifter från tidigare år.

Jag vet att många inte håller med mig alls på den här punkten, men jag vet också att jag personligen skulle ha lättare för skolan om jag fick blockläsa. Bara ta en enda kurs i taget. För har jag bara en enda sak att tänka på, då går det hur bra som helst att fixa. Har jag flera, då blir det mycket svårare, för då vet jag inte vad jag ska ta tag i först, och då hamnar allt på hög och då får jag sån jävla ångest att jag inte vet vad jag ska ta mig till.

Varför är det lättare att hitta lösningar på andras problem än på sina egna?
Även när ens egna problem är identiska med andras problem...

Jag är lessen för att du skulle behöva lära känna mig precis då jag började gå sönder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0