TRE COINS!

För det första, klockan är efter tolv, men jag tänker låssas som om den inte är det.

Den här kvällen var helt underbar. Renhornen hade 50års jubileum, och det var jag och såg på tillsammans med familjen. Det är tradition att se både julkonserten och vårkonserten varje år. Precis som alltid hade jag en riktigt trevlig kväll. När jag satte mig i publiken var jag inte beredd på att se en duel mellan två trummisar som trummade på var sin gubbes huvud. Två till killar höll i var sin mikrofon för att fånga upp ljudet, och en femte person hällde på rejält med shampoo på huvudena. Det löddrade rejält och lät faktiskt bra mot bandet i bakgrunden. Inte heller var jag beredd på att se fem stycken pensionärer iklädd endast handduk, badrock eller liknande sjungandes på "var är tvålen". (av Povel Rammel) Det var en helt bisarr upplevelse. Jag hoppas att någon typ av tidning var där, och det hela kvällen, för det här är helt klart en av deras bästa konserer. Åtminstone av de jag har varit på.

Efter Renhornen spelade jag TVspel (mario party 4) med Wilhelm, Agnes och Peter. Fruktansvärt roligt. Jag hade bara tre kontroller, så vi tyckte att jag och Wilhelm skulle byta av varandra och köra varannan gång eftersom att han och jag är de som har spelat spelet mest. (läs "är bäst") Agnes ville vara på vårt lag, och Peter ville vara med en "badass com". Han fick spela med Wario, som vi valde skulle vara på "hard". Vi hade skitkul, framförallt då Agnes av misstag råkade byta bort sina 92 coins mot Warios tre. Hon såg helt chockad ut.

Hur som helst. Klockan är faktiskt efter tolv, närmare bestämt nästan två. Imorgon (eller idag blir det ju) är det söndag och sedan är helgen hastigt och lustigt över och det är dags för måndag igen. För min dag innebär det ytterligare en ledig dag, eftersom att musik, dans och musikproduktionstreorna har sceniskt musikprojekt. (som jag inte fick vara med på... Kommer sitta och grubbla förbannelser över rektorn hela veckan) På måndagar äär min enda lektion med dem, och eftersom att alla deras ordinarie lektioner blir inställda den här veckan så har jag inga lektioner alls på måndag. Men jag borde ändå sova ganska så omgående, har inte fått så överdrivet mycket sömn på senare tid.

Hasselbackspotatis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0