Internet är tillbaka

Hejhopp nu har jag internet tillbaka på min stationära dator och slipper alltså låna pappas bärbara macbook pro. Både bra och dåligt, för nu kommer jag kunna spara filerna och arbeta på ett bättre sätt, även om internet koplingen till denna dator är något sämre. Det känns skönt att inte behöva låna den datorn hela tiden, men det är ändå synd, för nu kan jag inte vara i mitt rum, och jag saknar en hel del funktioner på den som inte finns på den här. Nåväl, det är inte hela världen, datorn fungerar ju som den ska och nu kan jag äntligen fortsätta använda den till det som var tänkt. (Skolarbete)

Ikväll umgicks jag med världens bästa Agnes. Det var allt för länge sedan jag träffade henne sist. Vi åt mackor och drack te och pratade ikapp lite om allt vi missat, tills Agnes plötsligt utbrast "Men va? Är klockan redan 23.50!?" innan hon insåg att klockan bara var strax innan tio och att hon av misstag förväxlat den digitala termometern (som mäter innomhustemperatur) med en klocka.

För övrigt har jag gått omkring och varit överdrivet glad precis hela dagen. Hela igår också. Jag vet inte riktigt vad det är med mig, jag har ingen speciell anledning till att vara så här tokglad, men jag kan inte låta bli att se ut som ett fån hela tiden. Fast det gör ingenting, för jag är lycklig, vilket är allt som räknas i det här sammanhanget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0