Glad ny juli!

Nu tänker jag vara såhär jättederpig och säga att det var julafton igår. DET VAR JULAFTON IGÅR! Bra, nu har jag statat the obvious. Hela dagen i går var som den var, jag missade halva Kalle Anka på grund av mensvärk och jag kunde knappt äta någonting av samma anledning. Fast, vad gör det, egentligen? Nån måste ju ha mens på julafton också, och i år var det tydligen min tur. Dessutom tar jag detta som en försäkring att jag slipper mensvärken på nyår. 

Jag tyckte det var väldigt roligt hur min äldsta av mina yngsta kusiner var så kaxig när pappa sa att han skulle gå ut och köpa tidningen. Han var helt säker på att tomten finns ju inte, så pappa skulle klä ut sig till tomte. Mycket riktigt kom tomten medan pappa var ute, precis enligt kusinens teori, vilket fick även hans lillebror att tycka att tomten finns ju inte.
...Tills pappa kommer in i vardagsrummet, medan tomten är i full gång att dela ut julklappar. Att se deras förvånade ansiktsuttryck var nog det roligaste på hela julafton.

Jag är en sådan här person som älskar att spela, skapa, spela in och mixa musik, men taktkänsla har jag då inte. Jag har svårt för att räkna ut vilken takt mina egna låtar går i, jag ökar nästan alltid takten då jag spelar och även om jag har en metronom så slutar jag höra den efter ett tag. Alltså önskade jag mig lite taktkänsla i julklapp. Det fick jag inte, men jag fick en cowbell! Jag hade också önskat mig ett par nya långkalsonger, helst så gräsligt fula som möjligt. Jag fick ett par långkalsonger, men de var bara svarta. Besvikelse? Nja.. Nu kan jag åtminstone gå omkring i ett par långkalsonger som inte har hål rakt i skrevet.

Jag fick också sex förpackningar servetter, Tandkräm, shampoo och balsam (jag tar det som en pik), tre skivor, några rollspelstärningar, ett spel jag redan hade (men ska iväg till mediamarkt och byta det, blä, jag taggar inte att trängas med allt folk på mellandagsrean) och så fick jag min skuld till pappa på ca 2500 spänn struken. (Sen i somras då jag reste runt i två veckor och hälsade på massa vänner, plus för det jag köpte i New York)

Det här är den bild jag försökte skicka till dig igår. Jag tyckte att om du kunde skicka egobilder till mig så kunde jag skicka egobilder till dig. Fast där blev jag ägd, för jag kunde ju tydligen inte det. Min mobils kamera suger för övrigt. Jag blev jäteglad i morse (nåväl, i eftermiddags) då jag läste smset du skickade kring tre. Du är då förjävla söt.

Oh well. Med dessa ord tänker jag nu starta om le dator för att leka lite med le music. Glad ny juli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0