Två telefoner och en liter mjölk

När jag gick och la mig kring halv fyra hade jag räknat med att få sova bort halva dagen, inte att bli väckt klockan kvart över sju genom att få en tidning slängd i ansiktet. Jag hade inte heller räknat med att börja dagen med ett sort of impulsköp.

Det var pappa som hade sett en annons. På ica maxi kunde man köpa en mobiltelefon för 800 spänn. Mina första tankar var ganska obegripliga eftersom att jag trots allt var nyvaken. Den mobil jag hade skulle inte hålla så länge till och jag behöver en telefon. Jag har hyfsat nyss fyllt år, så jag hade lite extra pengar. Jag funderade, så gott min nyvakna hjärna orkade, en liten stund. Sedan klev jag upp för att göra någonting jag aldrig gjort förut.
-köpa nåt jag sett i en annons.

Väl på ica köpte jag och pappa var sin likadan mobil, och en liter mjölk. Jag ställde ganska många jobbiga frågor om mobilen till han som jobbade där, eftersom att jag inte vill köpa någonting i onödan. Tröttheten tog tillslut över och jag köpte telefonen. Jag är ganska nöjd med den, än så länge. Men jag ska inte köpa någonting mer nu i Augusti om jag inte absolut måste. För hur ska jag få råd att flytta om jag gör av med alla mina pengar i onödan hela tiden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0