Regn!!

Jag är lite seg på att skriva på min blogg känner jag.. Igår hade jag faktiskt någonting nästan vettigt att skriva om, men jag skriver det nu istället.

Jag satt och spelade piano när jag plötsligt hörde att det regnade. Jag tittade ut genom fönstret, och mycket riktigt, det regnade. Utan att tveka sprang jag upp för trappen, tog på mig mina skor och sprang ut. På ungefär en halv minut var jag genomblöt och efter ungefär en halvtimmes springande/joggande gav jag upp. Jag har för tillfället lite problem med min fot, och den började göra ont så jag bestämde mig för att gå hem igen.

Det gick inte en enda sekund medan jag var ute i regnet utan att jag log. Senast det regnade sådär mycket var när jag var i Arvika, och mitt i det regnet så blev jag jagad av Mattias, som tillslut fick tag i mig och kysste mig. Den kyssen var underbar, så det gick inte att inte tänka på honom när det regnade på det där sättet igen.

När jag kom in igen så la jag mig i ett varmt bad i badkaret, medan jag lyssnade på regnet som smattrade på taket, åt chokladbollssmet och läste en bok. Jag hann 17 sidor på boken, sen blev jag less och bara låg där istället.

Det var meningen att jag skulle sova tidigt igår kväll, men det sket sig. Jag var på skype med min mango i ungefär 6 timmar! Det kändes som ungefär en halv timme.

Idag har jag fått världens motivation till att städa! Pappa tyckte att eftersom att jag lagade hans keyboard, som han inte använder så ofta iallafall, så ska jag få ta ner den och ha utanför mitt rum om jag städar så det är fint innan jag går och lägger mig ikväll!! Sjukt värt det, det var inte så svårt. Power-knappen kunde inte stanna intryckt, så jag tejpade för den så man får starta den och stänga av den genom eluttaget. Eftersom att mitt rum ser ut som det gör så lär det inte bli en tidig kväll ikväll heller. *suck*. Jag har redan städat i en och en halv timme, och nu sitter jag och väntar på att pastan ska koka klart.

Jag har redan hittat en massa saker som har varit borta länge. Thomas DiLevas autograf, Alice i underlandet biobiljetten och min "jag-liknar-inte-Emilia-knapp" tillexempel.

Nu är pastan klar, och Philip och Erica är här så nu har jag tänkt vara social med dem och äta.

C YA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0