Roadtrip till Vännäs

Idag har jag varit på allmänt asbra hummör. Jag har visserligen ont i mitt ben som ett jävla as, vilket leder till att jag haltar, men det gör så lite. Jag och min dumfåne har fyra månader idag. Det känns inte som att det har gått så lång tid alls, men samtidigt känns det som att vi har varit ihop betydligt mycket längre än så. Lite skumt.

Vi tog en roadtrip till Vännäs av alla ställen. Han hade match där, så det föll väl ganska naturligt att det var dit vi for. Käkade middag där, vilket var mysigt. Sedan spenderade jag tre timmar åt att prommenera runt i Vännäs och låssas att jag visste vad jag höll på med och vars jag var påväg. Efter ett tag gjorde det så ont i mitt ben att jag knappt kunde röra på mig, så jag gick in till tågstationens vänthall och satt där och kände mig som en av de coola kidsen som också var där och hängde, utan att ha ett tåg att vänta till. Efter ett tag gick jag därifrån för att ta mig till andra sidan Vännäs för att möta upp Dumfåne igen. Istället för att ta den vägen jag hade tänkt ta, via gator så jag kunde läsa mig till vars jag var på vägskyltarna, fick jag den briljanta idén att gå på cykelstigen genom skogen som knappt syntes på min karta. Skitbra! Jag fick ungefär halva skogens snö i mina skor och jag gick fel.

När jag väl hade kommit fram höll jag på dö av skratt. Att läsa kartor är verkligen inte min grej och mina fina lösnigar för att slippa få snö i skorna hade bara resulterat i att jag fick ännu mer snö i skorna. Och så började det snöa också. Jag såg den sista kvarten i dumfånes fotbollsmatch. Det var faktiskt roligare än jag hade trött att det skulle vara, men nå längre än en kvart hade jag inte orkat kolla på.

Nu är vi hemma igen och jag är allmänt på gott humör. Dumfåne tog med sig sitt Nintendo 64 hemmifrån, så nu ska vi spela hela natten! ...Eller åtminstone tills jag somnar, jag är rätt slut efter att ha haltat runt hela Vännäs.

May the 4th be with you! - Bara för att jag faktiskt har sett Starwars nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0