Pluggnatt

Det visade sig att jag är ledig imorgon, av okänd anledning (finns inget på schemat för imorgon förutom en lektion som blir inställd för att läraren inte hittar vikarie). Alltså tar jag natten åt att göra skolarbete så jag med gott samvete kan sova bort hela morgonen innan jag kliver upp för att träffa en vän från Piteå som för tillfället befinner sig i Umeå för att hon har praktik. (Lång mening, men whatever)

Jag har precis skrivit klart en uppsats om stress och ska påbörja en restuppgift i samhällskunskap. Jag känner mig fruktansvärt dumförklarad som ska svara på frågor som till exempel "vad är en kommun". Tyvärr känner jag mig kopiöst dum också när jag inte kan svara på den frågan. Jag vet vad en kommun är, men detaljen att formulera det i ord är det som förstör för mig, då jag finner det ytterst krångligt.

Min ansökan till Wendelsberg är inskickad för övrigt. Den har kommit fram, fick ett bekräftelsemail på det igår. Så min motivation för att få betyg i kärnämnena innan jag tar studenten växer ganska mycket för varje dag som går. Skönt, men stressande. Det skulle lixom inte vara så roligt om jag kom in och skulle behöva tacka nej på grund av brist på behörighet.

nejmen jag är bestämd. Det här klarar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0