Intressant dag

Jag var idag och blev sminkad och fotad inför studenten. Högst ofrivilligt. Det känndes skumt att sitta där och bli petad i ögonen och borstad på kinderna av någon tjej jag inte ens viste namnet på, sen att stå i högst onaturliga positioner och förväntas le medan fotografen tog massa bilder. Nu sitter jag och känner mig som en död fisk, som består av ca 80% smink. På långt håll ser man ingen skillnad på mig hur jag ser ut nu och hur jag ser ut osminkad, men på nära håll ser jag sjukt onaturlig ut. Ja, på det viset är det. Så alla tackkort som skickas ut med en bild från denna fotografering kommer att föreställa en tjej som nästan ser ut som jag.

Det här med att leka sminkdocka och stå modell är uppenbarligen inte min grej. Något som däremot är min grej är Projektbildaren 2012/2013! Idag fick jag antagningsbeskedet. JAG KOM IN!!! Lycklig tjej är lycklig!

Snart heter jag också Glenn...

Jag har också fått tag på en dator som jag ska ha under mitt år i söder. Det är en 6 år gammal macbook som jag fick för 250 spänn. Inte världens bästa dator kanske, men den duger gott och väl till vad jag behöver den till medan jag sparar ihop pengar till att köpa en bättre dator sen. Jag sitter på den datorn just nu, och det märks verkligen att jag använt skoldatorn (som jag lämnade in i tisdags) alldeles för länge.

Annars har jag idag köpt dricka inför studenten och spelat kort med mormor.  Eftersom att vi spelade med en kortlek jag fått av min kära Christoffer så "anklagade" hon honom för att ha förtrollat kortleken till min fördel. 

Hur som helst. Kvällen är ung och ikväll ska jag fira med min söta pojke att jag om två månader flyttar hundra mil ifrån honom. (gosh, det där lät brutalt)

Wall of text... Heh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0