Trolleri i Skellefteå

Igår var jag i Skellefteå med Christoffer, Mårten och Stina. Christoffer och Mårten har sitt företag, magic touch, och var därför på plats på möjligheternas torg (torget med kuken) för att trolla. Jag och Stina hängde med för att dokumentera lite.
En bild som jag tog på Christoffer och Mårten
Det var omkring 27 grader ute, så jag kan bara gissa hur varmt det måste ha varit att jobba i kavaj. Jag köpte solkräm innan vi stack dit, eftersom att jag bara dagen innan tydligen var "så blek att du lyser i solen" och dessutom hade bränt mina axlar. Christoffer, som tydligen knappt använder solskyddsfaktor 6 när han är utomlands, mobbade mig för att jag valde den med solskyddsfaktor 30.

Deras trolleri blev mycket uppskattat, både bland stora och små. Jag älskar verkligen hur reaktionerna är. Folk som försöker spela svårimponerade men egentligen är väldigt irriterade på att de inte förstår hur det går till, eller barn som ser så överlyckliga (och en aning chockblandad förvåning) ut. Det är underbart.

Jag hann också hälsa lite som hastigast på några vänner medan jag ändå var på plats i deras hemstad, vilket var trevligt, om än lite väl kortvarigt.  Oh well, jag är ändå tillbaka i Skellefteå för Trästockfestivalen om två veckor. Det ser jag fram emot. Dock missar jag första dagen eftersom att jag jobbar, men hellre kortare trästock än inget trästock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0