Hårfärg, powerking och dystra andragradsekvationer

Min söndag blev intressant. Vaknade upp bredvid pojke, klev upp, åt lunch och stack iväg till Emilia som blekte mitt hår och klippte min lugg, medan jag hjälpte henne med naturkunskapsläxan. När vi var klara stack jag hem igen, plockade med mig Gustav på vägen, och sedan fixade jag hans hår rosa. Det var planerat sedan kulturnatta 2010, så det är roligt att det äntligen blivit av. Så här blev han rosahårig i tre enkla steg;

Före                                             Efter blondering                               Rosa resultat

När färgen var ursköljd hade Gustav missat sin sista buss hem, och vi bestämde oss hastigt och lustigt för att vi bägge två skulle ta oss till min pojke. Vi hann med sista bussen dit, och väl där kom vi på att det fanns en sängplats för lite. Det resulterade i att jag och pojke gav oss på ett försök att dygna medan Gustav fick låna sängplatsen. Det var en fruktansvärt mysig natt då vi slötittade på The Big Bang Theory och drack powerking. Första gången jag drack energidryck, och jag hade ändå svårt att hålla mig vaken. (Även om jag enligt Christoffer hade ögon stora som tefat och var hyperaktiv en stund.) Det slutade med att jag sov som en stock ändå, och vaknade med en sjuk mängd mensvärk.

Ikväll var första gången sedan i söndags jag varit hemma. I morgon har jag prov i Matte B, vilket jag fick veta idag. (Go skolans information, go!) Jag for däför till pojke och fick hjälp med matte, trots mina egentliga planer på att fara hem och städa mitt rum. (Det behövs, tillochmed jag tycker det, och då är det illa!) Pojke är bra på att förklara saker, så jag fick in en del i mitt tröga huvud, så jag tror att jag kommer att klara godkänt på provet. Jag har tillochmed letat reda på min miniräknare jag hade i nian.

För övrigt kan taskig handstil förvirra en hel del.  Uppgiften var; R²-10R-9=0. Jag skrev; R²-IOR-9=0.
Det var lite negativt.

Oh well. Dags för att plugga lite till! Pojke har skickat en så fin sammanfattning på andragradsekvationer till mig. Ska läsa igenom den och lösa lite mer uppgifter. Enda sättet att lära sig är ju att nöta på tills det sitter.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0