Plåster på hakan

Jag har lärt mig att man inte ska klösa på acne. Den hårda vägen. Det försvinner inte fortare och det gör bara riktit förbannat ont. Jag sitter med ett plåster på hakan för att inte klösa på den och svär över att jag har varit så oförstående i hela mitt liv. Varje gång någon har klagat över acne har jag himlat med ögonen och suckat. Ingen bryr sig om det finns en finne på hakan förutom en själv, det syns inte så tydligt och de flesta tänker inte ens på den förrän man pekat ut den. Fast det gör ju ont! Jag som inte brukar få så mycket acne har aldrig upplevt detta problem förut. Nu ska jag sluta sucka och himla med ögonen när jag hör någon klaga över acne, nu när jag vet hur fysiskt ont det faktiskt gör.

Idag har jag umgåtts med Hannah hela dagen och kvällen eftersom att jag slutar vid lunch på måndagar. Vi gjorde mjölkstuvade makaroner med köttbullar till lunch, spelade sällskapspel, kollade på simphsons och spelade in en riktigt... välgjord... film. Detta resulterar i att jag, förutom har ett plåster på hakan, har en massa smink på mig. Det känns extremt ovant eftersom att jag i vanliga fall inte okar bry mig om att ha smink på mig, och det var ett tag sen jag hade det.

För tillfället sitter jag och klipper ihop de olika filmklippen vi tog. André filmade några klipp också där på slutet, när vi ändå råkade vara på ica för att köpa kaffe. Det var sjukt intressant att gå där bland hyllorna och se ut som jag gjorde... Jag har fått tillåtelse att lägga ut filmen här på bloggen, vilket jag tänker göra också, bara för att den är ganska... Speciell... Dock kommer jag inte bli klar med den ikväll eftersom att jag tänker sova tidigare än vanligt och vill ha lite tid för att läsa innan jag somnar.

Jag har haft en riktigt najs dag. Creds till Hannah som bidrog till den.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Tack detsamma! Hade en riktigt rolig dag :D

Lätt att vi gör om den någon annan gång, fast kanske inte med så mycket oregano, och kanske hittar på ngt annat än att spela in en film? Skulle vara kul att dra ihop en filmkväll eller nått.



Men kram på dig! :)

2011-09-29 @ 16:28:27
URL: http://somregndroppar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0