Fett ovärt att vara sjuk!

Igår när jag gick och la mig var jag riktigt pepp på att fara till skolan idag. Sovmorgon, religion och Achmed kommer att vara där en stund på slutet. Det har äntligen slutat regna, och solen skiner tillochmed. Det är fredag, och planerna var att umgås med ett gäng UNFare i princip hela helgen. Vad kan möjligtvis gå fel?

Jag vaknar klockan sex på morgonen och nästan drunknar i snor. Går till toaletten och snyter mig i en halvtimme, innan jag tillslut ger upp och bara trycker upp en paperstuss i näsan och går för att somna om. Jag lägger mig i sängen och fryser. Tar en extrafilt. Fryser fortfarande. En till extrafilt. Fryser fortfarande, men lyckas ändå somna om tills väckarklockan ringde halv åtta.

För tillfället ligger jag i soffan i vardagsrummet. Det är lite varmare i det här rummet än i mitt. Dessutom har jag en varm pyjamas jag endast brukar ha kalla vinternätter, fem varma filtar och ett par varma strumpor. Fryser fortfarande. Jag hade ingen ork för att göra varm choklad, så jag körde på den lata, och lite mindre goda, vägen. Varm oboy, färsk från mikron. Hade Gustav varit här hade han åkt på en massa sura blickar och möjligtvis någon riktigt mesig bitchslap (pga brisk på ork) eftersom att jag nyser i genomsnitt en gång var tredje minut. Nu är det inte så att jag har nåt tix att slå Gustav varje gång jag nyser, utan det är han som ständigt ska säga "aaaaaw" efter varje gång jag nysit, vilket är extremt irriterande, och förmodligen också anledningen till att han gör det.

Just nu har jag fått i mig en febernersättande verktablett och tänker sova. Jag ska göra allt jag kan för att bli tillräckligt frisk att kunna träffa mina vänner lite grann i helgen i alla fall. Om jag lyckas bli tillräckligt frisk för att orka en stund i kväll blir jag extremt glad, men jag kommer definitivt sova hemma. Och jag tvivlar på det. Jag satsar på att bli frisk till imorgon. Här kör vi på "speed-krya-på-mig!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0