En av alla orsaker till att jag inte vill bo hemma

Datorn var omstartad, inspelningsprogrammet var igång, mikrofonen var uppriggad och känslan av insperation flödade när jag började sjunga orden som jag slängt samman till en låt. Efter ungefär 20 sekunder skriker mamma "JAG GÅR OCH LÄGGER MIG NU!", vilket resulterade i att det kom med i inspelningen (vilket i och för sig är ganska roligt) och jag var tvungen att sluta spela in.

Det här är en av de väldigt många anledningarna till att jag vill bo själv. Jag vill kunna spela in musik mitt i natten utan att väcka någon som blir sur. Det är på natten jag har mest insperation, skaparglädje och lust för att göra någonting över huvud taget. Jag har många påbörjade musikprojekt som det inte har blivit någonting av eftersom att det här händer ganska ofta. Texten jag hade nu kan jag förståss skriva ner, men det känns så onaturligt att sjunga in en text som står på ett papper, istället för det som råkar finnas i ett huvud. Det är oftast så jag gör mina låttexter. Jag sjunger det jag känner att jag vill sjunga för stunden, spelar in det och lyssnar sedan på vad jag sjöng och lär mig texten den vägen. Det känns mycket bättre så.

Jag har funderat en stund på om jag borde skriva ner låttexten jag skrev eller inte, men har efter många om och men kommit fram till att jag borde låta bli. Kommer jag inte ihåg den imorgon var den inte vär att skrivas ner i alla fall. Om inte annat kan jag använda samma melodi till en helt ny text.

Good plan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0