Jag kommer att drömma mardrömmar om kuvert, adresser och popcorn...

Den här dagen har varit riktigt annorlunda mot vanliga dagar. För det första är det inte direkt varje dag man cyklar till skolan tillsammans med en Uppsalabo, och för det andra har jag aldrig suttit så länge på ett kontor och skrivit adresser för hand. Kim ringde mig när jag precis hade slutat min enda lektion och frågade om jag och Oscar hade lust att hjälpa till att göra utskick för UNF. Eftersom att ingen av oss hade nåt bättre för oss tog vi oss till lokalen och hjälpte till. Det var bara det att skrivmaskinen var trasig, så vi fick skriva adresser på 501 kuvert för hand, klistra på frimärken och stoppa ner två papper i vardera kuvert, som vi också vek själva. Det tog oss från klockan två till klockan halv ett att genomföra detta, men då blev vi också bjudna på middag, godis, popcorn, Godtemplardricka och riktigit trevligt sällskap av Kim, Tom, Nicole och Amanda. Det kanske låter riktigt drygt, men det var faktiskt väldigt avkopplande och det kändes bra att göra någonting som gjort nån nytta. Dessutom var det rätt roligt att skratta åt alla roliga ortsnamn som finns. Lixom... Vem var det som kom på att döpa en ort till "Sjöbotten"? Det är episkt, jag vill bo där!

Förutom att jag fick några papercuts, skavsår på mitt högra ringfinger och lite lätt ont i ryggen på grund av min dåliga hållnig så har jag inget att klaga på efter den här kvällen. UNF äger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0