Hemma från Södertälje

Jag är tillbaka efter en mycket intressant och trevlig helg i Södertälje, staden där jag bodde mina första två år av mitt liv och inte minns ett dyft av. Jag åkte dit med Jakob (eller Träd som han kallas för) och tänkte gå på kurs och umgås med UNFare. Grundtanken var att vi skulle gå någonting som kallas för "unfaren", för att vi sedan skulle kunna hjälpa till att göra en "unfaren-kurs" hemma. Den blev dock inställd, så vi fick hoppa in på någonting annat istället, men det blev skitbra det också.

Vi har bland annat pratat en massa alkoholpolitik, diskuterat kring nykterhetsrörelsen och lyssnat på riksdagspolitiker svara på frågor. Politik är inte direkt min starkaste sida, men jag kan tycka att det är intressant om jag får gå igenom det i lugn och ro ensam eller diskutera med andra. Jag har dessutom fått lära mig vad Fake Free är för någonting. Av någon anledning har jag faktiskt inte vetat om det förrän nu, vilket var väldigt dåligt gjort av mig. Att inte veta alltså. Tanken är vettig och jag gillar det. Konceptet är att man ska lära sig skilja på vad som är plaseboeffekt och vad som är den verkliga effekten av till exempel alkohol.

På fredagen fick vi vara i Stockholm, eftersom att själva kursen i södertälje startade först på lördag morgon. Det var inte riktigt som vi hade tänkt det från början, men det blev trevligt ändå. Jag, Träd och en kille från Borlänge vid namn Mark hängde hela kvällen. Mark har jag träffat förut, på arrangörskursen i Göteborg i slutet av sommarlovet, så jag visste redan att han var trevlig, men under helgen har jag lärt känna honom bättre, vilket jag är glad för. Dessutom har jag fått veta att det inte är en myt att stockholmare tycker att det är långt att gå ca 500 meter, det är faktiskt sanning. Åtminstone var det sanning för den stockhomare som visade oss vägen från där vi var till MAX.

När själva kursen var slut hade Mark lite bråttom till sin buss. Träd och jag följde med dit, och när hans buss åkte iväg roade jag och träd oss med att irra runt i Södertälje för att få tiden att gå innan det var vår tur at hoppa på en buss för att ta sig iväg från stan och alla dess fiskmåsar. Jag tog inga bilder under själva kursen, eftersom att jag inte riktigt tänkte så långt som att jag hade en kamera och jag använde energin till att lyssna istället, men några bilder tog vi ändå i helgen. (Alltså, here comes bildbomb!!)






(Jag har extrema mängder respekt för den eller de som kom på den briljanta idén att måla en pikachu på ett elskåp. Jag har mindre respekt för den eller de som klottrade på elskåpet.)

Nu, sömn. Imorgon, skola.
SNARK.

Kommentarer
Postat av: Madelene

Hej !

Allt bra ?

Tuff bild den där när du sitter på marken !

Ser verkligen verklig ut. Tog sin tid innan jag såg. ;)

Kram på dig.

2011-10-07 @ 22:05:45
URL: http://sexyfreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0