Mina glasögon ser lessna ut...

Check title...

Fyra missöden och en massa awesomeness. Den här helgen har varit najs ändå. Gustav hängde med till Mattias, där vi bland annat åt sjukt god mat som Mattias lagade, hade filmkväll med Linda och Elvira, badade på Nordpoolen, rullade runt i snön iklädd badkläder och kastade ut Gustavs sockar genom fönstret. Förutom på filmkvällen såg vi massa film, totalt under helgen såg vi "Simphsons the movie", "Europe trip", "Wall-e", "Hitta nemo" och "I, Robot".

Jag pratade om missöden också. Det första missödet upptäckte jag när vi var på väg från centrum av Boden till Mattias. Min favorit halsduk var borta, förmodligen kvar på bussen. Det innebär att jag kommer frysa imorgon på väg till och från skolan. Missöde nummer två är det som syns på bilden, mina glasögon gick mysitiskt sönder. Misstanken är att någon förmodligen råkade sätta sig på dem, men jag vet inte riktigt. Missöde nummer tre, en total miss när det gäller pengar. Tydligen har jag bara 4 kronor kvar på mitt konto, och jag trodde jag hade ca 500. Vad ahr alla pengar tagit vägen? Jag förstår inte!

Och så sista missen... Den som för tillfället är värst. Jag vill desperat spela piano, folk i huset vill sova och mina hörlurar (och mina trasiga glasögon) är kvar i Boden. Total fail. Blargh!

Nu tänker jag vara en positiv jävel: Vilken tur att jag har ett par extra glasögon med samma styrka! Nu slipper jag få huvudvärk på grund av mitt brytningsfel tills jag skaffat nya glasögon.
Nu tänker jag vara en negativ jävel: Mitt reservpar skaver som fan och ger mig huvudvärk för att de trycker mot huvudet.

Jag har en bok som jag nyss har börjat läsa. Den verkar bra so far och jag tänker fortsatta läsa den tills jag däckar och förhoppningsvis vaknar i tid för skolan imorgon. Good plan.

C YA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0