Dum mobil

Jag gillar inte min mobil just nu. Tre dagar i rad har väckarklockan på den inte ringt, och idag när den faktiskt ringde aktiverades den två timmar innan jag hade ställt den. Jag vaknade iallafall. Efter det låg jag och var halvt vaken och halvt sovandes med en känsla inom mig att jag ville spy. Första lektionen idag började ungefär halv tio, så jag hade sovmorgon. Strax innan jag skulle ut till bussen spydde jag. Det avgjorde saken. NEJ. Hur mycket jag än vill till skolan så ska jag inte.

Nu mår jag bättre iallafall. Har spytt två gånger, men ingenting mer. Jag misstänker att det är näringsbrist bara, för efter att ha ätit en macka blev det genast bättre. Planer för helgen var att åka till Mattias och ta med mig Gustav, men är jag spysjuk så vill jag inte det. Eftersom att jag är hemma nu, och bussen inte går förrän halv fem har jag gott om tid på mig att ta det lugnt och känna om jag är frisk eller inte. Förhoppningsvis är jag.

Igår bakade jag banankaka som vi ska äta på bussen. När jag skar upp den för att lägga bitarna i en burk passade jag på att provsmaka en av bitarna som inte fick plats. Med tanke på att jag aldrig har bakat banankaka förut var en faktiskt ganska god, men man behöver någonting att dricka till. (Note to self, köp dricka!)

Just nu blir det till att se på TV. Har faktiskt redan gjort lite skolarbete (kolla kolla, jag är effektiv ibland!) så nu tycker jag att jag förtjänar att bara ta det lugnt.
C YA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0