Gief glasses! Me want!

Naturvetenskaps lektion idag. Första för gymnasiet, då jag varit sjuk de enda två tidigare lektionerna. Jag gillade lektionen. Den kändes fruktansvärt random, men uppenbarligen var det en bra lektion då jag utan problem kunde göra läxan på håltimmen idag. Med hjälp av det jag kom i håg från lektionen och häftet där alla frågorna fanns.

När hela läxan var bortgjord, och dessutom samma dag som jag fick den, kände jag rent spontant att det här skulle bli en bra dag. Det blev det inte. På Nutida konst lektionen hade jag väldigt svårt att hålla mig vaken, när jag gick på stan efter skolan för att leta glasögonbågar hade jag en enorm huvudverk och när jag kom hem bröt jag ihop. Jag känner mig stressad, trött, lättirriterad och har sjukt ont i huvudet. Ungefär som månaden innan vi räknade ut att jag behövde glasögon från början. Jag fattar inte hur jag stod ut!

Jag var inne i sex stycken optiker-butiker. Jag hittade bara ett par glasögon jag skulle kunna tänka mig att ha, men då bara om de hade varit i en annan färg. Det fanns inte, så jag måste leta vidare. När jag utan nå vidare resultat hade irrat omkring på stan i ungefär två timmar tog huvudverken över. Jag for hem, däckade nästan på bussen och mer eller mindre däckade på tangentbordet då jag skulle kolla min mail.

Jag längtar tills på torsdag. Inte bara får jag träffa min kärlek och åka iväg från denna stad. Då får jag dessutom tillbaka mina gamla glasögon, som jag råkade glömma hos honom. Jag ska köra på "nörd-looken" tills vidare, genom att tejpa ihop de två delarna med plåster. Det kommer inte se nå vidare snyggt ut, men tills jag har nya bågar har jag mycket hellre så, än denna jävliga huvudverk.

Vi gillar reklamen BTW...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0