Kan jag lita på dig nu?

Vi lovade varandra att vi skulle försöka behålla vänskapen. Jag försökte, men det är inte alltid det lättaste, framförallt inte då du inte försökte. Jag minns att jag tog på mig all skuld för precis allting. Det var alltid jag som bad om ursäkt, och du som sa "tack". Oavsett vems fel det var. Oftast var det lika mycket bägges fel, eller helt enkelt ett missförstånd. Ingen av oss hanterade situationen på ett bra sätt, allra minst jag, som, när jag tänker efter, har varit i precis samma situation en gång tidigare, och i en liknande en gång tidigare också. Du var den enda jag kunde prata med ett tag, men vem är du nu? Du har gjort mig osäker både på mig själv, och osäker på folk runt om kring mig. Vilket inte är den jag är. Det är oerhört frustrerande. Jag vill gärna ha tillbaka vänskapen med dig, för det vi har nu kan jag inte kalla för vänskap, hur mycket jag än skulle vilja det. Frågan är bara. Kan jag lita på dig nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0