Äntligen!

Idag var det sol ute, så jag kunde äntligen göra en sommartradition, nämligen att gå ut med gitarren och spela och sjunga i solskenet.
Inte för att jag gjorde det, men jag kunde!
Det är en tradition från sommarlovet mellan åttan och nian, men då använde jag min mammas gitarr, för min egen köpte jag mellan nian och ettan på gymnasiet.

Jag vaknade idag kring ett någon gång för att mamma tjatade på mig att jag måste gå ut i det fina vädret, jag klädde på mig sen la jag mig på en sådan här liggstol utanför fönstret och sov vidare. När jag vaknade igen, sådär kring fyra, var jag ganska törstig och ganska varm. Jag undrar varför?

Eftersom att jag inte spelade gitarr ute idag, så spelade jag lite grann inne, släckte alla lampor utom skrivbordslampan som jag riktade mot mig. Jag låssades att det var solen och spelade och sjöng. Det blev en jätte bra låt om att det är helt fel väder ute eftersom att solen skiner. Det här är alltså min andra låt om att jag vill att det ska regna.

Så här fin är jag när jag spelar gitarr och sjunger ute på gräsmattan i solskenet;

...Och ja, jag kunde inte låta bli att tänka på kyssen i spöregnet med min mango...

Just nu fick jag världens impuls att springa upp och äta fjorton rostade mackor med skinka och ost på tillsammans med varm choklad! Jag tror inte att jag kommer att orka äta fjorton stycken, eftersom att jag ganska nyss åt en kycklingben med melon, men man kan ju springa upp och äta tills man blir mätt. Jag gissar på att jag orkar äta fem... Det här blir nästan spännande!

C YA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0