Fjortiz

Jag har en blogg, so what? Gör det mig till en fjortis?
Nej. Men DET HÄR gör.
  • Dagenz outfit:
  • En hatt som jag fick för att leka med av mamma när jag var liten - 0 kr
  • En tröja jag snodde från min bror - 0 kr
  • Ett par jeans jag hittade i skåpet på skolan (som jag köpte i England i nian) - £ 9.99
  • Omaka par sockar som förmodligen tillhör mamma - 0 kr (för mig)
  • Ostäd toalett - ren och skär tjurighet/lathet
  • Läppglans - 0 kr (fick det gratis i reklam)
  • Hemmagjorda lösnaglar - ca 2 kr?

Hej!
Idag har vi varit på norrlandsoperan och lyssnat på genrep inför en konsert som ska spelas. De var ruskigt bra! Vi ska få se konserten på torsdag, och jag ser faktiskt fram emot det.
När vi hade sett klart på genrepet så hade vi rast fram tills individuella valet började, (vilket i mitt fall innebar Psykologi) så svenskan och engelskan vart inställda.
Istället för att fara tillbaka till skolan för att äta så åt jag och Sara på stan. Där hade vi trevligt och det var gott :) Efter maten gick vi till Röda korsets Second Hand butik som ligger nere på stan. Jag och Sara fyndade varsin röd tröja för 40 kr st, båda supernöjda med inköpen. Dock måste jag erkänna att jag är avundsjuk på Sara som såg sin röda först, för den var verkligen fin. Hade jag sett den först hade jag köpt den istället. Men men, så går det ibland. It's not the end of the world, it's only rättvist :P

*pil uppåt* Dessa är tröjorna :) (Det underförstådda, dagens tema är fjortiz)
Efter att vi hade köpt dessa tröjor, gick vi ut, och jag såg en kille som jag kände igen. Självklart är jag som jag alltid är när jag känner igen någon utan att veta varför, jag frågade vem det var och var jag hade sett honom. Det visade sig att han hade gått i samma badminton grupp som jag, det var ju "Killen-som-jag-aldrig-kom-ihåg-namnet-på"! (Mattias heter han, eller Per-Erik Jansson den Fjärde, som han själv säger) Jag fick hans msn, och jag chattar faktiskt med honom nu.

Iallafall. När vi hade gått tillbaka till skolan och haft vår sista lektion så for jag till kören. Det var awesome. Vi övade inför fredskafét som ska vara den 24:e, så det är bara en gång kvar nu. Vi ska sjunga fyra låtar, varav jag sjunger på tre av dem och spelar piano på en av dem. Dock måste jag transponera ner tonarten ett steg, eftersom att sångarna fann den lite för hög.
Just nu sitter jag här, bloggar och är nöjd över att mina naglar är så korta. Drog nyss av mina "fina" hemmagjorda lösnaglar, som jag hade en hel HALVTIMMA! (jag kör den kreativa budgetvarianten) Det är trots allt svårt att spela piano med långa naglar.

Mina naglar... Det står Arvid på dem :] (A) (Ja, jag är kär i Arvid, jag tillochmed älskar honom, :] <3 TROTS att han gjorde så att jag har sjungt på en viss låt hela dagen idag... :P) Jag var ju lixom nästan tvungen att skriva nånting på dem, so why not Arvid? :P Vet att de är ganska fula, men jag ville prova hur det va att ha lösnaglar och är för snål för att köpa.

Nu ska jag bege mig mot mitt piano innan det blir alltför sent för att föra oväsen av mig.
Men ha de gött! Kramar! BYE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0